Rangi

 Rangi


Obecnie na naszym blogu mamy cztery klany, w których może zamieszkać twój bohater:
południa, północy, wschodu i zachodu, każdy z nich różni się od siebie położeniem, klimatem, czy fauną i florą, jednak jeśli chodzi o codzienne życie, przebiega ono podobnie.
Jednym z kluczowych elementów świadczących o obowiązkach czy przywilejach danego kota jest ranga, a są to:

1. Kociak - jest to członek klanu w wieku do sześciu księżyców, nie ma on żadnych obowiązków i krótko mówiąc może robić co chcę, jedyną rzeczą której nie może jest samodzielne opuszczanie obozu
2. Uczeń - gdy kociak skończy sześć księżyców staje się uczniem. Otrzymuje wtedy inne imię kończące się słowem "Łapa". Od tej pory otrzymuje swojego mentora. Jego obowiązkami stają się wtedy nauka walki i polowania, pomoc starszyźnie/medykowi, oraz uczestniczenie w patrolach.
3. Uczeń medyka - zostaje nim kot wykazujący się chęcią do podążania ścieżką swojego mentora, którym wówczas staje się aktualny medyk.
4. Medyk - jego zadanie to opieka zdrowotna nad swoim klanem, znajomość roślin leczniczych i pomoc przy porodzie. Medycy otrzymują również prorocze sny, którymi dzielą się ze sobą.
5. Wojownik - przywódca może mianować wojownikiem ucznia wykazującego się w klanie, wojownicy mają więcej przywilejów mogą m.in. wychodzić z obozu, czy spłodzić potomstwo. Do ich obowiązków należą polowanie, patrol, walka w imieniu klanu, wykonywanie poleceń wyższych rang, oraz przestrzeganie kodeksu wojownika. Wojownik może zostać mentorem jednego z uczniów, w tedy jego zadaniem jest wyszkolenie go na przyszłego wojownika.
6. Królowa - królową staje się kotka, która zajdzie w ciąże, od tego momentu jest ona zwolniona z wykonywania zagrażających zdrowiu dziecka obowiązków. Królowa przestaje pełnić swoją funkcję gdy jej dzieci zostają mianowane na uczniów.
7. Zastępca - Jest to jak sama nazwa wskazuje następca przywódcy klanu. Wybiera go lider gdy zaczyna pełnić swoją funkcję lub gdy poprzednik zastępcy umrze. Pełni on obowiązki przywódcy gdy ten jest nieobecny.
8. Przywódca - Zastępca zostaje nim gdy ten umrze. Odtąd jako drugim członem imienia wojownika zostaje słowo "Gwiazda". Jego zadanie to zarządzanie klanem, prowadzenie go do wojen, reprezentowanie go na zgromadzeniach, przydzielanie uczniom mentorów, karanie wojowników, jak i decydowanie o losach swoich podopiecznych.
9. Starszyzna - koty, które z powodu wieku, chorób czy innych czynników nie są w stanie pełnić funkcji lidera zostają pozbawieni obowiązków i stają się starszyzną.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz